У музичному театрі. Балет.
Сьогодні ми з вами на уроці дізнаємося про диво!
Воно живе з нами поруч. Його неможливо торкнутися рукою, але можливо відчути та
побачити. Це диво здатне змусити нас сміятися і плакати. Воно народжується,
живе і зачаровує нас у театрі. Має
красиву та чарівну назву – БАЛЕТ !
Повідомлення
нового матеріалу.
Звичайно, танець і балет – це не одне й те саме.
Але танець лягає в основу балету. Справжній балет – це самостійний і
оригінальний вид театрально-сценічного мистецтва. Танець у балеті не потребує
допомоги слова чи пісні. Балет може самостійно за допомогою рухів, жестів
малювати художній образ та розкривати сюжет твору, висловлювати думки та
почуття героїв.
Прагнучи
зробити свій танець легким,
повітряним, танцівниці намагалися встати на кінчики пальців, що привело до
винаходу пуантів, розвитку техніки
жіночого танцю.
Що таке
балет ? Французьке слово "ballet" виникло
від італійського baletto - що значить танець. Ось вже три сторіччя цим словом називають
виставу, де поєдналися музика і танець, драматичне та образотворче мистецтво. Балет виник в Італії, розквітнув у Франції та розповсюдився у Росії. Трохи
пізніше балет зачарував і Україну. У великих і не дуже великих містах, як
Харків, Київ, Одеса, Полтава відбувалися балетні вистави.
Балет поєднує у собі музичне мистецтво, хореографію, літературу,
образотворче мистецтво, акторську майстерність.
Балет - яскравий світ танцювальних рухів, жестів, міміки. Однаково важливі
у балеті три складові частини – класичний танець, характерний танець і
пантоміма. Кожна складова балету має свої особливості.
Класичний танець – дуже граціозний. Всі його рухи і пози витончені та
піднесені.
КЛАСИЧНИЙ ТАНЕЦЬ
«Лускунчик» Петра Ілліча Чайковського — один із
найпопулярніших у світі балетів, який у багатьох країнах став частиною
новорічно-різдвяного святкування. В основу лібрето цього балету покладено сюжет
казки Е. Т. Гофмана «Лускунчик та мишачий король». Композитор створив геніальну
музику, найголовніша тема якої — пошуки людиною своєї справжньої суті.
Характерний танець – побудований на основі не класичних, а народних
хореографічних елементів.
ХАРАКТЕРНИЙ ТАНЕЦЬ
А.Хачатурян Балет «Гаяне». У сучасній
версії балету від початкового задуму залишився тільки любовний трикутник Гаяне,
Армена і Гіко. Події відбуваються в вірменському селі. Серед її жителів - юна
красуня Гаяне, в яку закоханий Армен. Їх любов хоче розбити невдаха суперник
Армена Гіко. Він усіма силами намагається завоювати прихильність дівчини. Це
йому не вдається, і він зважується на помсту. Гіко влаштовує викрадення
красуні, але слух про злодіяння швидко розходиться по всьому селищу. Обурені
жителі допомагають Армену знайти і звільнити Гаяне, а Гіко змушений рятуватися
втечею від презирства односельчан. Балет закінчується веселим весіллям, на якій
всі танцюють і веселяться.
Вокально-хорова робота.
Слухання та
розучування пісні «Школярі - школярики» сл. О.Вратарьова, муз.О.Злотник
Текст
пісні
1.На підвіконні в класі квіти,
Навпроти — Гоголя портрет.
А ми блукаємо по світу
Через мережу Інтернет
Якби не вчилися у школі,
Ніколи б не почули ми
Про теорему Піфагора
І про частинки «не» і «ні».
Приспів:
Школярі-школярики, очі, як ліхтарики...
По законах фізики – зимно край вікна.
Школярі-школярики, очі, як ліхтарики...
По законах лірики – круглий рік весна!
2.Але найкращий час у школі,
Це добре знає кожен клас,
Коли співа веселий дзвоник
І на перерву кличе нас.
У всіх такі цікаві теми –
Про макіяж і Брітні Спірс.
І
тільки мій рудий
Ромео
Про мене знов складає вірш.
Підсумок
уроку.
Сьогодні на уроці ми дізналися про назви видів танців у балеті,
назву балетного взуття, познайомилися з фрагментами музики П.Чайковського до
балету «Лускунчик» . Почали вивчати пісню «Школярі-школярики». Але ще багато
цікавого про балет ми дізнаємось на наступному
уроці.
Домашне
завдання
Вивчити слова пісні «Школярі - школярики» сл.
О.Вратарьова, муз.О.Злотник
Комментариев нет:
Отправить комментарий