Рекламний дизайн.
Сучасна реклама - складне виробництво, що
вимагає всебічних знань.
Графічний дизайн в рекламі - це процес вирішення проблеми візуальними засобами.
Мета рекламного дизайну в тому, щоб створити візуальне рішення проблеми комунікації, створити правильний образ, зрозумілий аудиторії.
Графічний дизайн в рекламі - це процес вирішення проблеми візуальними засобами.
Мета рекламного дизайну в тому, щоб створити візуальне рішення проблеми комунікації, створити правильний образ, зрозумілий аудиторії.
Найбільша проблема в рекламі,
коли дизайнер (або дизайн-бюро) закохується
в свій прекрасний твір, створюючи те, що подобається самому собі, забуваючи, що
він існує на гроші замовника і повинен стояти «на
сторожі капіталістичних інтересів, забезпечуючи рівні продажів і робочі місця
Фотографії в рекламі привертають
більше уваги, ніж малюнки.
Ілюстрації, що зображують людей, привертають
увагу на 23% більше, ніж ілюстрації, що зображують неживі предмети.
Малюнки привертають увагу
дітей, і їх часто використовують у відповідній рекламі.
Рекламні оголошення, надруковані на кольоровому папері, більш ефективні, ніж на простому.
Рекламні оголошення, надруковані на кольоровому папері, більш ефективні, ніж на простому.
Око спочатку затримується на
кольоровій рекламі, а потім вже на чорно-білій
За ступенем сприйняття кольорів
від кращого до гіршого вони розташовуються в наступному порядку:
1)синій на білому (логотипи IBM, Nokia, Sony, HP);
2) чорний на жовтому (Білайн, UPS, фотостудія LeopART);
3) зелений на білому (BP);
4) чорний на білому (SonyWalkman);
5) зелений на червоному, червоний на жовтому (МТС);
6) червоний на білому;
7) помаранчевий на чорному;
8) чорний на пурпурному;
9) помаранчевий на білому (Palm);
10) червоний на зеленому.
2) чорний на жовтому (Білайн, UPS, фотостудія LeopART);
3) зелений на білому (BP);
4) чорний на білому (SonyWalkman);
5) зелений на червоному, червоний на жовтому (МТС);
6) червоний на білому;
7) помаранчевий на чорному;
8) чорний на пурпурному;
9) помаранчевий на білому (Palm);
10) червоний на зеленому.
Перший рекламний друкований
плакат був віддрукований в друкарні англійця У. Кекстона в 1477 році. Однак і в античності і
середні віки існували передплакатні форми зовнішньої реклами. У стародавньому
Римі балу широко поширена така передплакатна форма як графіті - від латинського «grafio»
- «дряпається». Графіті представляли собою рекламні тексти
рідше малюнки, які надряпують або наносилися фарбою на стіни будинків жителями
античних міст. Так для анонсування вистав на стіні театрів малювали барвисту
протоафішу. Ця «афіша» крім назви подання та дати містила живописне зображення
найдраматичніших і видовищних моментів театрального дійства.
З'явилося слово «білболрд» понад 100 років тому
в США для позначення дерев'яних дощок, які здавалися в оренду рекламодавцям для
розміщення рекламної інформації. Якщо самому поняттю «білборд» всього 100
років, то історія самого
рекламоносія набагато довша.
Правило «Трьох секунд»
Одна з найпоширеніших помилок
при роботі дизайнерів над плакатом полягає в ігноруванні класичного правила
«Трьох секунд». Всього лише те, що на вулиці у нас є приблизно три
секунди, щоб повідомити аудиторії про свій продукт / послугу. І це головний
параметр, що впливає на те, як потрібно підходити до дизайну для зовнішньої
реклами.
Наприклад, рекламу в пресі людина бачить, перегортаючи журнал. На перегляд смуги він може витратити стільки часу, скільки вважатиме за потрібне, а отже, у нього є можливість уважно розглянути її, прочитати весь текст, записати адресу і телефон. Мало того, він може в будь-який момент повернутися до рекламного повідомлення.
Усього цього, як правило, позбавлена зовнішня реклама. Рекламні поверхні розташовані на вулиці, де люди майже завжди знаходяться в русі, намагаючись дістатися кожен до своєї мети. Вони зосереджені на своїй дорозі і велику частину уваги приділяють власної безпеки та можливості заощадити дорогоцінний час. При цьому рекламні конструкції рідко знаходяться в зоні прямої видимості і, як правило, вихоплюються з навколишнього простору тільки бічним зором. У результаті час контакту з рекламною інформацією виявляється вкрай коротким. Отже, у людини немає часу на читання довгого і тим більше глибокодумного тексту, йому ніколи уважно розглядати складні картинки, намагаючись зрозуміти, що ж там зображено.
Крім обмеження за часом повноцінному контакту з рекламою заважає одноразовість цього контакту, особливо якщо людина їде в машині і повернутися до промайнуло постеру у нього немає ніякої можливості.
Висновок простий - макети для зовнішньої реклами повинні бути досить простими як за формою, так і за змістом. Надлишкова інформація розсіює увагу і заважає ефективно впливати на аудиторію.
Наприклад, рекламу в пресі людина бачить, перегортаючи журнал. На перегляд смуги він може витратити стільки часу, скільки вважатиме за потрібне, а отже, у нього є можливість уважно розглянути її, прочитати весь текст, записати адресу і телефон. Мало того, він може в будь-який момент повернутися до рекламного повідомлення.
Усього цього, як правило, позбавлена зовнішня реклама. Рекламні поверхні розташовані на вулиці, де люди майже завжди знаходяться в русі, намагаючись дістатися кожен до своєї мети. Вони зосереджені на своїй дорозі і велику частину уваги приділяють власної безпеки та можливості заощадити дорогоцінний час. При цьому рекламні конструкції рідко знаходяться в зоні прямої видимості і, як правило, вихоплюються з навколишнього простору тільки бічним зором. У результаті час контакту з рекламною інформацією виявляється вкрай коротким. Отже, у людини немає часу на читання довгого і тим більше глибокодумного тексту, йому ніколи уважно розглядати складні картинки, намагаючись зрозуміти, що ж там зображено.
Крім обмеження за часом повноцінному контакту з рекламою заважає одноразовість цього контакту, особливо якщо людина їде в машині і повернутися до промайнуло постеру у нього немає ніякої можливості.
Висновок простий - макети для зовнішньої реклами повинні бути досить простими як за формою, так і за змістом. Надлишкова інформація розсіює увагу і заважає ефективно впливати на аудиторію.
Шрифт є виразником культурної спадщини народу і
розглядається як засіб естетичного і художнього оформлення носія інформації,
в поліграфії є одним з найважливіших
засобів оформлення будь-якої друкованої продукції.
Найбільш зручно читаються і є розбірливими шрифти TimesRoman і Verdana. Саме ці шрифти вживаються в більшості рекламних плакатів. Ними виконується найбільш важлива інформація, яку бажає донести продавець до споживача товару.
Найбільш зручно читаються і є розбірливими шрифти TimesRoman і Verdana. Саме ці шрифти вживаються в більшості рекламних плакатів. Ними виконується найбільш важлива інформація, яку бажає донести продавець до споживача товару.
У сучасній рекламі існує
тенденція - використовувати шрифти без зарубок.
Гарнітура Verdana є прикладом шрифту без
зарубок. Букви в цьому шрифті мають геометричну форму, вони однакової
товщини, акуратні і відкриті. Такий шрифт, на думку психологів, позитивно впливає на візуальне
сприйняття.
На легкість для читання
впливають такі фактори:
Форма шрифтових знаків (малюнок або тип шрифту, розмір,
пропорційність відносини ширини знаку до його висоти, ритм форми,
насиченість, колір);
Шрифтова композиція (довжина рядка (написи) або ширина шрифтового поля (колонки), пробіл навколо рядка або шрифтового поля, інтервал між рядками, шрифтовими полями, форма рядків, шрифтового поля, ритм рядка і композиції тексту, колірне рішення);
Чіткість шрифту (відношення кольору шрифту до кольору фону, фактура, якість виконання);
Шрифтова композиція (довжина рядка (написи) або ширина шрифтового поля (колонки), пробіл навколо рядка або шрифтового поля, інтервал між рядками, шрифтовими полями, форма рядків, шрифтового поля, ритм рядка і композиції тексту, колірне рішення);
Чіткість шрифту (відношення кольору шрифту до кольору фону, фактура, якість виконання);
Ясність шрифту (пізнаваність
знаків, їх диференційованість, виправдана простота форм, представлення змісту).
Мета афіші: Сповістити
аудиторію про захід, що готується (концерт, виставу)
Плакат і афіша впливають на
глядача дуже короткий час (скороминущий погляд). Саме тому вони повинні бути
дуже емоційні і красиві, щоб змусити погляд людини зупинитися і уважніше
вдивитися у зміст.
плакат або афіша повинні
доставляти глядачам (потенційним покупцям) естетичну насолоду
Дизайн плакатів і дизайн афіш - особливий напрямок в поліграфічному дизайні. Водному зображенні повинні бути присутніми сюжет, інтрига, емоційне напруження, спонукання до дії і цілісність форми
Дизайн плакатів і дизайн афіш - особливий напрямок в поліграфічному дизайні. Водному зображенні повинні бути присутніми сюжет, інтрига, емоційне напруження, спонукання до дії і цілісність форми
Домашнє завдання:
Виконати ескіз рекламного
плаката або афіші улюбленого гурту
Додаток
Про колір у рекламі варто поговорити окремо.
Кожен колір має свою дію:
Зелений колір заспокоює нервову систему, знижує біль, втома, нормалізує кров'яний тиск.
Блакитний колір знімає болі при невралгії, запаленнях.
Помаранчевий стимулює почуття й прискорення серцебиття, підвищує кров'яний тиск, створює атмосферу благополуччя і веселого настрою.
Жовтий допомагає зосередитися, загострює сприйняття і сприяє вирішенню складних ситуацій, завдань і проблем.
Червоний колір - теплий і дратівливий, стимулює мозок, поліпшує настрій.
Фіолетовий діє на серце і кровоносні судини.
Червоний колір віддають перевагу люди влюбливі.
Зелений - здібні та врівноважені.
Синій - розчаровані.
Коричневий - консервативно налаштовані люди, які не бажають нічого міняти.
Жовтий, оранжевий - життєрадісні, імпровізують.
Фіолетовий - люди з нестійким характером.
Чорний - підкреслює владу і стриманість.
Нижче наведені деякі з основних значень різних квітів у християнській цивілізації (тобто це споконвічно російська трактування кольорів):
білий колір - срібло, чистота, правдивість, Європа, християнство;
жовтий колір - золото, багатство, сміливість, Азія, буддизм;
червоний колір - сила, демократія, революційність, Америка;
зелений колір - родючість, розквіт, юність, Австралія, іслам;
синій колір - невинність, миролюбність;
фіолетовий колір - печаль, лиха;
чорний колір - траур, смерть, Африка.
Асоціації квітів з континентами можна побачити в багатобарвному «логотипі» Олімпіади, що символізує єднання всіх країн.
Сучасна колірна семантика дещо багатші і набуває більше відтінків та смислових асоціацій:
Кожен колір має свою дію:
Зелений колір заспокоює нервову систему, знижує біль, втома, нормалізує кров'яний тиск.
Блакитний колір знімає болі при невралгії, запаленнях.
Помаранчевий стимулює почуття й прискорення серцебиття, підвищує кров'яний тиск, створює атмосферу благополуччя і веселого настрою.
Жовтий допомагає зосередитися, загострює сприйняття і сприяє вирішенню складних ситуацій, завдань і проблем.
Червоний колір - теплий і дратівливий, стимулює мозок, поліпшує настрій.
Фіолетовий діє на серце і кровоносні судини.
Червоний колір віддають перевагу люди влюбливі.
Зелений - здібні та врівноважені.
Синій - розчаровані.
Коричневий - консервативно налаштовані люди, які не бажають нічого міняти.
Жовтий, оранжевий - життєрадісні, імпровізують.
Фіолетовий - люди з нестійким характером.
Чорний - підкреслює владу і стриманість.
Нижче наведені деякі з основних значень різних квітів у християнській цивілізації (тобто це споконвічно російська трактування кольорів):
білий колір - срібло, чистота, правдивість, Європа, християнство;
жовтий колір - золото, багатство, сміливість, Азія, буддизм;
червоний колір - сила, демократія, революційність, Америка;
зелений колір - родючість, розквіт, юність, Австралія, іслам;
синій колір - невинність, миролюбність;
фіолетовий колір - печаль, лиха;
чорний колір - траур, смерть, Африка.
Асоціації квітів з континентами можна побачити в багатобарвному «логотипі» Олімпіади, що символізує єднання всіх країн.
Сучасна колірна семантика дещо багатші і набуває більше відтінків та смислових асоціацій:
жовтий - сонце, світло, радість, ревнощі, заздрість,
світлий, легкий, свіжий, звеселяючий, юний, сяючий;
помаранчевий - спека, енергія, радість, теплота, стиглість, що випромінює, виступаючий вперед, сухий, теплий, схвильований;
червоний - вогонь, любов, пристрасть, боротьба, динамізм, гнів, сила, революція, близький, пекучий, збудливий, гучний;
пурпуровий - пишність, гідність, влада, держава, зрілість, багатство, компактний, виконаний внутрішньої сили, розпечений, насильницький, урочистий, важливий;
фіолетовий - затемнення, старість, віра, совість, смиренність, тупий, що огортає, задушливий, похмурий, важкий, похмурий;
синій - нескінченність, космос, туга, холодність, вірність, серйозний, зміцнюючий, свіжий, прохолодний, віддалений;
смарагдовий - кристал, холод, лід, закляклість, вода, стриманий, вичікують, крижаний, стомлений, віддалений;
зелений - природа, спокій, молодість, безпеку, надія, скромний, спокійний, вологий, м'який, посередній;
білий - чистота, невинність, світло, легкий, свіжий, прохолодний, сліпучий, чудовий, блискучий;
чорний - темрява, морок, траур, смерть, темний, важкий, теплий, всмоктуючий, засмоктує,
сірий - гідність, звання, різний, диференціює, нейтральний, знатний, пишалися.
Слід враховувати, що представники різних культур можуть розуміти один і той же колір по-різному. Так, в системі японської символіки синій колір символізує зло і аморальність, а в ісламській колірній системі синій колір - символ спокою, але цей спокій ночі і смерті. Білий колір в європейських культурах означає життя, божественність, радість і т.д., а в китайській колірної символіки він означає смерть.
помаранчевий - спека, енергія, радість, теплота, стиглість, що випромінює, виступаючий вперед, сухий, теплий, схвильований;
червоний - вогонь, любов, пристрасть, боротьба, динамізм, гнів, сила, революція, близький, пекучий, збудливий, гучний;
пурпуровий - пишність, гідність, влада, держава, зрілість, багатство, компактний, виконаний внутрішньої сили, розпечений, насильницький, урочистий, важливий;
фіолетовий - затемнення, старість, віра, совість, смиренність, тупий, що огортає, задушливий, похмурий, важкий, похмурий;
синій - нескінченність, космос, туга, холодність, вірність, серйозний, зміцнюючий, свіжий, прохолодний, віддалений;
смарагдовий - кристал, холод, лід, закляклість, вода, стриманий, вичікують, крижаний, стомлений, віддалений;
зелений - природа, спокій, молодість, безпеку, надія, скромний, спокійний, вологий, м'який, посередній;
білий - чистота, невинність, світло, легкий, свіжий, прохолодний, сліпучий, чудовий, блискучий;
чорний - темрява, морок, траур, смерть, темний, важкий, теплий, всмоктуючий, засмоктує,
сірий - гідність, звання, різний, диференціює, нейтральний, знатний, пишалися.
Слід враховувати, що представники різних культур можуть розуміти один і той же колір по-різному. Так, в системі японської символіки синій колір символізує зло і аморальність, а в ісламській колірній системі синій колір - символ спокою, але цей спокій ночі і смерті. Білий колір в європейських культурах означає життя, божественність, радість і т.д., а в китайській колірної символіки він означає смерть.
Тому невміло
використані колірні асоціації можуть завдати непоправної шкоди всій рекламної
кампанії, і це слід враховувати, виходячи на міжнародний ринок реклами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий