понедельник, 16 марта 2020 г.

5 клас Урок 25 Засоби художньої виразності у скульптурі


Засоби художньої виразності у скульптурі


•   Який вид мистецтва ми називаємо скульптурою?
•   Які види скульптури ми розглядали на попередньому уроці? Які з них вам сподобалися найбільше?
•   Чи розглядали ви вдома скульптурні зображення? Чи звертали увагу на те, як скульптори зображують хутро тварин? людську шкіру?

ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Вам уже відомі засоби художньої виразності графіки та живопису. Ми називаємо образотворчою мовою графіки лінію, пляму, штрих, крапку. Іншими є основні засоби художньої виразності в живописі. Передусім — це колір. Існує поняття «кольорова графіка», але тільки у живописі колір набуває тієї чарівної сили, яка примушує нас захоплюватися цим видом мистецтва.

•   Як ви вважаєте, що ми можемо назвати засобами художньої виразності у такому виді мистецтва, як скульптура?
Художній образ цього виду мистецтва створюється особливим набором специфічних засобів:
•   головний засіб — об'єм, але не примарний, як у живописі, а реальний;
•   фактура скульптурного твору є не менш важливою, оскільки між ідеєю та матеріалом існує певний зв'язок, а задум майстра може змінюватися залежно від конкретного скульптурного матеріалу.

Скульптор мислить об'ємами, передає почуття та світогляд людини завдяки об'ємним формам. Об'ємну форму можна створити по-різному: із глини скульптор ліпить, додаючи, нарощуючи об'єм; працюючи з каменем — відсікає від більшого менше, зайве. Саме так працював видатний скульптор Міке-ланджело. У кожній кам'яній брилі він бачив образ, тому, видаляючи зайве, створював шедеври, якими до сьогодні захоплюється людство.
Матеріал, обраний скульптором, завжди диктує спосіб обробляння та створення художнього образу. Створення об'ємної форми у скульптурі називають моделюванням. (Запис до словничків.)
Моделюючи об'єм, скульптор виражає власне ставлення до матеріалу під час створення об'єму. Створюючи об'ємну поверхню з будь-якого матеріалу, скульптор може моделюванням викликати у глядача ілюзію іншого матеріалу. Наприклад, він може передати м'якість шкіри людського тіла, пухнастість тварини, а може, навпаки, підкреслити сутність використаного матеріалу незалежно від того, що він зображує


САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант № 1. Виконання рельєфної композиції  ,які уособлюють поняття добра та зла. (із  пластиліну або із солоного тіста)






АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
♦   Назвіть головні засоби створення художнього образу в скульптурі.
♦   Які з них ви використали у своїх роботах?
♦   За допомогою яких інструментів ви створювали фактуру у своїх роботах?

 ІНСТРУКТАЖ для спільної роботи з батьками (за бажанням)
Учитель. Для приготування солоного тіста нам знадобляться: борошно, сіль, вода, крохмаль (за бажанням) та олія.
Рецепт солоного тіста
•   Складові: борошно — 1 склянка, сіль — 1 склянка, вода — 0,5 склянки, олія — 2 столові ложки.
•   Сіль має бути дрібною — «Екстра», а вода — чистою і холодною.
•   Борошно перед уживанням бажано просіяти.

•   Готове тісто має бути м'яким, еластичним і не липнути до рук, не кришитися.




Матеріали взяті з освітнього порталу "На урок"  (у вільному доступі)

Комментариев нет:

Отправить комментарий