«Правило, яке
ніколи не забувайте: малювати – означає бачити пропорції, малюй окрему деталь
разом з іншими»
(М. Ге.)
Гра
«Казковий зоопарк» [Слайд 2]
Завдання: використовуючи зображення однієї чи декількох
геометричних фігур, намалювати стилізоване зображення казкової тварини чи птаха,
максимально підкресливши його характерні особливості.
У кого вийде
найцікавіше зображення, той переміг.
Все, що ми бачимо, що оточує нас у
навколишньому світі є натурою. Рослини, люди, птахи, предмети побуту тощо – це
невичерпне джерело для художника. Великі митці
старанно вивчали предмети і явище навколишнього життя, щоб потім
відобразити в творах свої враження, думки й почуття. Вони вважали натуру першим
учителем і порадником. Як сказав Ч.Ченніно «найбільш досконалим керівником, який
веде через тріумфальні ворота в мистецтво – це малювання з натури. Це важливіше
за всі зразки».
У житті нас оточують предмети не тільки прямокутної, а й інших форм –
циліндричної, кулеподібної, складної. Для того, щоб зобразити такі предмети, необхідно
бути дуже уважним та знати зображення таких предметів.
Усі предмети циліндричної форми мають вертикальну вісь симетрії і їхні
бокові поверхні розміщені на однаковій відстані від центра. У перспективі коло
має вигляд еліпса. Куля і циліндр належать до тіл обертання; щоб зобразити
предмети циліндричної форми, необхідно знати правила зміни кола залежно від
його розташування щодо лінії горизонту (на лінії горизонту, вище, нижче).
Запам`ятайте! Чим далі знаходитиметься коло від лінії горизонту, тим більше
воно буде «розкрито» для спостерігача, а на лінії горизонту коло відразу перетворюється
на пряму лінію.
Послідовність зображення циліндра
Визначте розташування циліндра щодо
лінії горизонту. Починати малювати слід легкими, помітними лініями; у процесі
роботи потрібно йти від великої форми до деталі, а наприкінці роботи
повертатися знову до загальної форми; визначити розміри циліндра та його
пропорції за допомогою візування. Проведіть вісь симетрії, діаметри верхньої і
нижньої основ, визначаємо ширину циліндра. Перпендикулярно до осі симетрії
необхідно побудувати вісі верхнього і нижнього овалів. Не забудьте, що площина
нижньої основи перспективно скорочується менше, ніж верхньої. Порівнянням
уточнюємо розміри обох основ.
Розгляд таблиць – схем [Слайд 3].
Закінчивши побудову зображення, переходимо до світлотіньової розробки
малюнка. На відміну від куба, який ви виконували на попередньому уроці, де
завдяки граням освітлені й тіньові частини чітко виділяються, для форми
циліндра характерний плавний перехід світла в тінь. Лише площина верхньої
основи освітлена рівномірно, без переходів. Найсвітліша ділянка циліндра
(полиск) пролягає на його бічні поверхні вертикальною смужкою. Від неї світло
поступово переходить у півтінь, а потім – у власну тінь, а тінь переходить у
рефлекс.
Найтемніше місце циліндра знаходиться там, звідки починається падаюча тінь.
Далі спостерігається смужка рефлекса. Уважно вдивляючись в натуру, намічаємо
межі полиску, світла, півтіні, власної тіні, рефлекса. Визначаємо тіньову
градацію падаючої тіні.
Лише після цього починаймо
штрихувати малюнок. Штрихи потрібно
прокладати за формою предмета – цього основного правила штрихування слід
особливо дотримуватись при світлотіньовому моделюванні циліндра. То натискуючи
сильніше на олівець, то ледве торкаючись паперу, то рідко прокладаючи штрихи, то
згущаючи їх, ніби виліплюйте об`ємну форму предмета, його фактуру і матеріал. [Слайд
4].
За таким принципом будуються й освітлюються всі предмети циліндричної
форми: чашки, склянки, бідона [Слайд 5].
Домашнє завдання
Намалювати предмет
циліндричної форми на власний вибір [Слайд
6].
Комментариев нет:
Отправить комментарий