четверг, 12 ноября 2020 г.

Урок 10 Рисування предметів циліндричної форми

 

Презентація до уроку

 

 «Правило, яке ніколи не забувайте: малювати – означає бачити пропорції, малюй окрему деталь разом з іншими»

                                                                                            (М. Ге.)

 Гра «Казковий зоопарк» [Слайд 2]

Завдання: використовуючи зображення однієї чи декількох геометричних фігур, намалювати стилізоване зображення казкової тварини чи птаха, максимально підкресливши його характерні особливості.

У кого вийде найцікавіше зображення, той переміг.

 

 Все, що ми бачимо, що оточує нас у навколишньому світі є натурою. Рослини, люди, птахи, предмети побуту тощо – це невичерпне джерело для художника. Великі митці  старанно вивчали предмети і явище навколишнього життя, щоб потім відобразити в творах свої враження, думки й почуття. Вони вважали натуру першим учителем і порадником. Як сказав Ч.Ченніно «найбільш досконалим керівником, який веде через тріумфальні ворота в мистецтво – це малювання з натури. Це важливіше за всі зразки».

У житті нас оточують предмети не тільки прямокутної, а й інших форм – циліндричної, кулеподібної, складної. Для того, щоб зобразити такі предмети, необхідно бути дуже уважним та знати зображення таких предметів.

 

Усі предмети циліндричної форми мають вертикальну вісь симетрії і їхні бокові поверхні розміщені на однаковій відстані від центра. У перспективі коло має вигляд еліпса. Куля і циліндр належать до тіл обертання; щоб зобразити предмети циліндричної форми, необхідно знати правила зміни кола залежно від його розташування щодо лінії горизонту (на лінії горизонту, вище, нижче). Запам`ятайте! Чим далі знаходитиметься коло від лінії горизонту, тим більше воно буде «розкрито» для спостерігача, а на лінії горизонту коло відразу перетворюється на пряму лінію.

 

Послідовність зображення циліндра

 

 Визначте розташування циліндра щодо лінії горизонту. Починати малювати слід легкими, помітними лініями; у процесі роботи потрібно йти від великої форми до деталі, а наприкінці роботи повертатися знову до загальної форми; визначити розміри циліндра та його пропорції за допомогою візування. Проведіть вісь симетрії, діаметри верхньої і нижньої основ, визначаємо ширину циліндра. Перпендикулярно до осі симетрії необхідно побудувати вісі верхнього і нижнього овалів. Не забудьте, що площина нижньої основи перспективно скорочується менше, ніж верхньої. Порівнянням уточнюємо розміри обох основ.

Розгляд таблиць – схем [Слайд 3].

Закінчивши побудову зображення, переходимо до світлотіньової розробки малюнка. На відміну від куба, який ви виконували на попередньому уроці, де завдяки граням освітлені й тіньові частини чітко виділяються, для форми циліндра характерний плавний перехід світла в тінь. Лише площина верхньої основи освітлена рівномірно, без переходів. Найсвітліша ділянка циліндра (полиск) пролягає на його бічні поверхні вертикальною смужкою. Від неї світло поступово переходить у півтінь, а потім – у власну тінь, а тінь переходить у рефлекс.

Найтемніше місце циліндра знаходиться там, звідки починається падаюча тінь. Далі спостерігається смужка рефлекса. Уважно вдивляючись в натуру, намічаємо межі полиску, світла, півтіні, власної тіні, рефлекса. Визначаємо тіньову градацію падаючої тіні.

 Лише після цього починаймо штрихувати малюнок.  Штрихи потрібно прокладати за формою предмета – цього основного правила штрихування слід особливо дотримуватись при світлотіньовому моделюванні циліндра. То натискуючи сильніше на олівець, то ледве торкаючись паперу, то рідко прокладаючи штрихи, то згущаючи їх, ніби виліплюйте об`ємну форму предмета, його фактуру і матеріал. [Слайд 4].

За таким принципом будуються й освітлюються всі предмети циліндричної форми: чашки, склянки, бідона  [Слайд 5].        

 

Домашнє завдання

 

Намалювати предмет циліндричної форми на власний вибір  [Слайд 6].        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий