вторник, 3 ноября 2020 г.

Урок 8 Пейзаж. Історія пейзажу.


 Презентація до уроку

 Повторення вивченого на попередніх уроках:

 

Метод «Мікрофон» 

 

·         Що таке мистецтво? (Чарівний світ краси)

·         Назвіть види образотворчого мистецтва?  (Графіка, живопис, скульптура, архітектура, декоративно-прикладне мистецтво)

·         Давайте пригадаємо, що ж таке живопис?  (Це вид образотворчого мистецтва, художнє зображення, яке створене фарбами на площині – папері, полотні, картоні, дошці, стіні, склі. В перекладі означає – «красиво малювати», «писати»)                              

«Блеф-турнір»

Учні мають погодитись або заперечити твердження відповівши «Так» або «Ні». Якщо вони не згодні ствердженням, то повинні пояснити, чому саме.

Твердження:

·          Анімалістичний жанр – це зображення тварин. (Так)

·          Зображення тварин фарбою – це графіка. (Ні)

·          Ліплення тварин з солоного тіста – це скульптура. (Так)

·          Фантастичні тварини існують в житті. (Ні)

Якщо бачиш на картині

Річка вдалину біжить,

А чи сніг, чи білий іній

Між деревами лежить,

А чи сонячна рівнина,

А чи поле, чи шалаш –

Ця картина неодмінно

Називається – ПЕЙЗАЖ

Вивчення нового матеріалу:

Сьогодні, як ви зрозуміли, мова на уроці піде про пейзаж.  Слово «Пейзаж» – (від фр. означає «місцевість») – це жанр живопису, в якому об’єктом зображення є природа, краєвиди міст і сіл, моря.

Жанри живопису з’явилися тоді, коли художники почали зображати на своїх полотнах різні теми. Головне завдання художника – пейзажиста – відтворити всю красу природи.

Пейзажі бувають різні.

Буває природний пейзаж.

Буває – сільський.

Пейзаж може бути міським. Ще називають урбаністичним, що в перекладі з лат.означає «місто».

В природному пейзажі розрізняють морський – марину, а художників, що малюють море, називають мариністами.

З точки зору часу пейзажі бувають історичними, що відтворюють уже неіснуючі пам’ятки архітектури.

А якщо на картині намальовано місто майбутнього, то такий пейзаж називатиметься футуристичним.

Пейзаж може доповнюватися постатями людей і тварин, навіть цілими сценами, але головним «героєм» в ньому завжди залишається природа.

Історія виникнення пейзажу:

Я пропоную вам облишити всі свої турботи і поринути у світ краси. Краса – вибаглива й тендітна, тому вона не терпить неуважного ставлення до себе. У неї є рідна сестра – гармонія. Коли вони знаходяться поруч, світ стає витонченим і прекрасним.

Пейзаж – один з найпопулярніших серед народу жанрів живопису. Картини пейзажистів дають людині не лише естетичну насолоду, а й посилюють любов до рідної землі, до її чарівної краси. Пейзаж має досить солідний вік, пейзаж виник у середньовічному Китаї у 6-му столітті нашої ери. Китайські художники зображували добре відомі своєю красою краєвиди. Під впливом китайського склався і японський пейзаж. У Візантії середньовічні художники застосували схематичне зображення природи: кілька дерев   означали ліс; гірки – скелясту місцевість, башта – місто.

Такі пейзажі можна побачити і на українських іконах. Тогочасні художники прикрашали і підправляли природу, намагаючись зробити її красивішою, ніж вони її бачили.

Пейзаж, як самостійний жанр в образотворчому мистецтві, виник наприкінці ХVI – на початку ХVIІ ст., коли людина гостро відчула свою єдність з природою.

На ХIХ ст. припадає розквіт реалістичного пейзажу (природу почали зображувати такою, якою вона є). Не випадково ті художники-пейзажисти, які узагальнили і якнайповніше відобразили народне уявлення про природу та її красу, дістали найширше визнання: творчість їх увійшла в скарбницю світової художньої культури.

До таких майстрів пейзажу належать українські художники Т. Г. Шевченко, С. І. Васильківський, П. О. Левченко, А. Куїнджі, І. Айвазовський, Й. Й. Бокшай. На розвиток українського пейзажного живопису значно вплинула Петербурзька академія мистецтв. Професійні майстри живопису, які працювали в Україні, здебільшого були її випускниками. Випускником академії був Т. Г. Шевченко. На початку ХІХ ст.. провідним стилем був романтизм. Багатьох художників цього напряму приваблювала Україна – «Нова Італія», як її називали.

До пейзажних творів належить серія робіт «Мальовнича Україна» Т. Г. Шевченка, «Козача левада» С. Васильківського; художник-мариніст І. Айвазовський малював поетичні українські пейзажі «Очерет на Дніпрі». До майстрів пейзажу належать російські художники І. І. Шишкін, І. І. Левітан, О. К. Саврасов, Ф. О. Васильєв. На Волині працював художник О. Байдуков.

Мультимедійна презентація «Художня галерея» (перегляд зразків пейзажних творів)

Практична робота

Поетична сторінка

Послухайте, як чудово описує чарівницю осінь поет Володимир Сосюра:

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса набаскім коні.

– Ліна Костенко:

Красива осінь вимиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить:

– Виший нас зеленим!

Ми ще побудем,

Ще не облетим.


§  Практичне завдання.

Створіть замальовки осіннього пейзажу.

 Етапи роботи:

§  На аркуші паперу скомпонуйте зображення простим олівцем. Це можуть бути дерева, кущі, будинки.  “ Покажіть намічені обриси в тих місцях, де буде “листя” .

§  Порівняйте пропорції різних частин зображення між собою, ширину до висоти.

§  Зверніть увагу на те, яку пору доби ви зображуєте, що характерне для неї. (день, ніч)

§  Якій колорит матиме ваша робота? Як зобразити задній план? На палітрі випробуйте колірні співвідношення і оберіть ті, які найліпше відповідають вашому задуму.

§  Нанесіть перший шар фарби, наприклад, блакитної, сірої або помаранчевої, жовтої.

§  Поступово додавайте інші відтінки,затемнюйте ті ділянки роботи, які мають бути темними (нічне небо).

§  Деталі прорисуйте темнішим кольором.

§  Наприкінці подивіться загалом на свою роботу, виправте помилки, зробіть уточнення.

 Перевірка нових знань

·         коли і де зародився пейзаж?

§  хто з видатних художників – пейзажистів світу вам відомі?

§  хто з видатних художників – пейзажистів України вам відомі?

§  пейзаж присвячений зображеню чого?

 Домашнє завдання: 

Створити пейзаж за власною уявою.



Комментариев нет:

Отправить комментарий