Тема. Вулиці, що творять образ міста.
Хід уроку
-
Творчий досвід кожного
з нас збільшується від уроку до уроку. Адже ви вже спробували спроектувати
інтер’єр та екстер’єр, пригадали закони лінійної перспективи, багато дізналися
про закони організації внутрішнього простору архітектурних споруд та про
оформлення екстер’єрів.
-
А, оскільки, людина –
суспільна істота і оселяється, зазвичай біля собі
подібних, то і
оформлення екстер’єрів підпорядковується єдиній концепції того чи іншого
населеного пункту. Отже, сьогодні на уроці ми вкотре зануримося в атмосферу
творчості, поглибимо свої знання про архітектуру, спробуємо стати творцями
художнього образу міста, вдосконалюватимемо вміння виконувати лінійний рисунок.
Робота
над завданнями уроку.
1. Ознайомлення
з старовинною архітектурою Італії за репродукцією відомого італійського
художника Рубенса Санторо.
Кожне місто, де
побувала людина, залишає в її душі слід, своє неповторне обличчя.
-
Як ви думаєте, завдяки
чому у пам’яті
людини залишаються вулиці того чи іншого міста? (Завдяки будинкам, паркам, зеленим насадженням, декоративному оздобленню
вулиць, вітрин, людям,які зустрічаються)
Так, саме архітектурні
споруди, що стоять обабіч вулиць, бульварів, навколо майданів, площ і творять
образ міста. А вулиці, що кличуть до себе знову і знову, викликають у душі
замилування, піднесений настрій, або ж навпаки заспокоюють – це справжні
шедеври архітектури. Оскільки будинки створюють архітектори, можна сміливо
назвати їх творцями художнього образу міста.
Кожен народ пишається архітектурою своїх
міст. Особливо захоплива старовинна архітектура міст Італії. Багато художників
світу черпають натхнення споглядаючи архітектуру Венеції – міста каналів і
мостів. Одним з таких художників є відомий італійський художник Рубенс Санторо.
Розгляньте його картину «Гондола на
венеціанському каналі»
(Презентація до уроку)
- Не менш колоритними є вулиці
українських міст. Нас захоплює загадковий Львів, величний Київ і багато людей
навіть не здогадується про існування Української Венеції – міста на воді
Вилкове, що в Одеській області. (Презентація
до уроку).
Закономірності
перспективного малювання:
·
паралельні
горизонтальні лінії, які віддаляються від глядача до горизонту, зближуються
видимо та при продовженні сходяться в одній точці на горизонті (цю точку
називають точкою сходження (точка - уявна));
·
усі
лінії, перпендикулярні до картинної площини, сходяться в головній точці, яка
знаходиться на лінії горизонту проти точки зору;
·
горизонтальні
лінії, які знаходяться вище рівня очей (горизонту), направлені вниз до
горизонту;
·
горизонтальні
лінії, що знаходяться нижче рівня очей (горизонту), направлені вгору до
горизонту;
·
лінії,
розміщенні на рівні очей проти точки зору (горизонту), здаються розміщеними на
лінії горизонту;
·
висота
вертикальних ліній у міру їх віддалення від глядача видимо зменшується; на
малюнку ці лінії зображуються вертикальними;
·
чіткість
ліній при віддаленні їх від точки зору зменшується (повітряна перспектива).
Підсумок уроку.
-
Закінчіть
речення: «Архітектурні споруди творять ….. (художній
образ міста)
Домашнє завдання.
Створити живописну композицію на
одну із тем
«Старовинна фортеця» або «Замкова
гора»
Комментариев нет:
Отправить комментарий